اسلایدر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1 2 >

داس

کمباین

اقسام کلید:

 

1. کلید درب! همانگونه که شاعر گفته: در را برای باز شدن آفریده اند؛  اما به شرط آن که بُوَد با شما کلید!

 
2. کلید برق که بابا برقی مسئول آن است و البته به سبب تدبیر کمر همت به گرانی بسته است!

 

3. کلید ماشین شامل کلید درب ها، سویچ(با تلفظ شمالی مد نظر است!) و کلید افزایش قیمت به بهانه یورو 2

4. کلید بهشت! که مرحوم حاج شیخ عباس قمی همت گماشته! 5. و البته کلید دنیا و زندگی که علامه جوادی آملی به رشته تحریر در آورده است.

مسئلتُن!

کلید مطرح شده در عرصه سیاسی که بجای داس آمد کدام یک از اقسام کلید هاست؟؟؟

 

کلید درب که نمی تواند باشد چرا که به استناد ارقامی که از خودشان در تلویزیون صادر کردند و البته اصلا سیاه نمایی نبود! خرابه دیگر درب نمی خواهد که حالا درب آن نیز کلید بخواهد! شاعر نیز باتوجه به خراب آباد بیت شعرش را اینگونه کلید زده: وقتی که قفل باز شود با فشار دست؛ یعنی که قفل وا شده اما نه با کلید!(لذا در این موارد طبق آمار و اسناد نیاز به کلید نیست!)

 

کلید برق هم که نمی تواند باشد چون مسئله ایست تخصصی و از تدبیر سیاسیون خارج!

احتمال می رود کلید ماشین باشد اما نه کلید ماشین توتویوتا، بی ام و و یا حتی پژو 607 ؛ بلکه کلید یک ماشین صنعتی نظیر کمباین!!!! باز هم مسئلتُن؟! چرا کمباین؟ چرا که دیگر عصر استفاده از داس گذشته است! الان فقط کمباین می تواند در عرض کمتر از یک ماه زمینی را درو کند! بقول خبرگوها باید یادآور شد که دوره ی آن مرد که داس داشت گذشته! این مرد کمباین دارد! خلاصه این مردم(مردمک چشم خودم را می گویم) از داس آن مرد و کمباین این مرد خسته شده و دلمان کمی کلید می خواهد! همان کلید موعود که می آید و جهانی را از ظلم نجات می دهد! ظاهرا پریشان گوییم دارد خطرناک می شود ح.. خطرناکه ح..! مزنه کار دارد بیخ پیدا می کند لذا بهتر است حرفای بو دار نزنم و بروم سراغ همان شعربافی خودم! صحبت از شعر شد یاد شعر سعدالدین ارقم افتادم که در بیتی گفت:

 

گره ز ناخن تدبیر، کی گشاده شود


که از کلید غلط بستگی زیاده شود

آخرین بروزرسانی: یک ساله شدیم...


  

 

ایران، اروپا

امروز صبح میزبان یکی از مسئولین تولیت کاظمین بودیم. ایشان به نکته ای اشاره کردند که جای بسی تامل دارد. حرفهای زیادی مطرح کردند طبق عرف عکس یادگاری هم گرفته شد اما هنگام خداحافظی به این نکته اشاره کردند که جامعه ایران خیلی آزاد است. با پلیس ایران می شود عکس یادگاری گرفت اما در کشورهای منطقه چنین چیزی امکان ندارد. ایشان یک تعبیر جالب را استفاده کردند و گفتند: در ایران  آزادی است. ایران اروپاست. ایران اروپای منطقه است.

قصدم پرداختن به این مسئله نیست که ایران تا چه اندازه شبیه به اروپاست خصوصا واحد پولیش! چرا که در مثال مناقشه نیست اما نکته ای که  ذهنم را اسیر خود کرد مبحث آزادی بود!

براستی در ایران آزادی بیشتر است یا اروپا؟ بسته به نوع تعاریف از آزادی جواب ها متفوت و بعضا متناقض است. از دید دکتر شریعتی آزادی ای ممدوح است که توامان با مسئولیت باشد. از بعد اجتماعی در ایران از آن جهت که مردم(چه مرد و چه زن) در مراودات اجتماعی قائل به حجاب و عفاف هستند (چه اجباری و چه اختیاری) آزادی مورد نظر دکتر بیشتر وجود دارد. در اروپا یک زن می تواند در چارچوب آزادی(بدون قید و شرط) مسئولیت های خویش در قبال هم نوعان را فراموش کند و آزدای(همراه با مسئولیت) دیگران را سلب کند.

ایران اروپا

اما در خصوص بیان و آزدای بیان مسئله جور دیگری است. در اروپا از آن جهت که افراد در قبال حرف های خویش مسئول و پاسخگو هستند( در خصوص مسائل سیاسی) آزادی همراه با مسئولیت را پذیرفته اند اما در ایران این نوع آزدای مطرح نیست بلکه در خصوص آزادی بیان آزادی بدون قید و شرط مطرح است که با نیم نگاهی به فتنه 88 و مطبوعات صبح کشور به این مهم دست می یابیم که صد البته در دین مبین اسلام بجای این نوع آزادی افسار گسیخته، قول سدید مطرح شده است. تشریح این مقال در این یادداشت نمی گنجد اما ابعاد موضوع بسیار گسترده است و جای بحث بسیار دارد. مقصود نگارش، جرقه ای بود در ظلمات گیجگاه بزرگوارانی که اخیرا توهین  کردند. امید دارم که من بجای لعنت کردن تاریکی، شمعی بیفروزم در تاریکی کهکشان راه شیری!!!

عزیزانم به مناسبت تولدم، متونی را برایم نگاشتند که سرشار از احساسات پاکشان بود؛ که برای سپاس از این اقدام خودجوش و محبت بی دریغ ، متون را در ادامه می آورم:
ادامه مطلب...

  

 

ایران

 

شهر من، شهر عجایب است...

این روزها در شهر من دیگر فقط قیمت گوجه و سیب زمینی  سر به آسمان نمی ساید بلکه بادمجان آفت دار بم هم، در گوشه مغازه ها به آدم چشمک می زند و قیمتش، تنه به تنه ی موز...(کلیک)

شهر آشوب های شهر من، که کوتاهی لباس و تنگی مانتوهایشان را مدیون
ادامه مطلب...

  

مسؤولان بیمارستان رژیم صهیونیستی از بهبود حال عمومی "آریل شارون "، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که از سه سال و نیم پیش در کما به سر می‌برد قطع امید کرده و از خانواده شارون خواسته‌اند وی را به منزل منتقل کنند.


  

مبارک : ای ایران و حزب‌الله، هر کاری می‌توانید انجام دهید، هر دخالتی که می‌توانید، در امور داخلی ما اعمال کنید، هر تروریستی را که می‌شناسید به خاک ما بفرستید؛ اما از غضب ما هم بترسید، از شمشیر و سپر ما هم بترسید و بدانید ما این دخالت‌ها را فراموش نمی‌کنیم.

وای ... ترسیدیم...
  

به گزارش قلم پرس به نقل از شبکه "ایران"، حضور سر زده رئیس جمهور در جمع دانشجویان خوابگاه فاطمیه دانشگاه تهران، که در میان استقبال دانشجویان بیش از چهار ساعت به طول انجامید، حاشیه‌هایی خواندنی را به همراه داشت، هرچند این بازدید آنقدر ناگهانی بود که بسیاری از خبرنگاران نیز از همراهی رئیس جمهور در آن جا ماندند.
ادامه مطلب...

  
یکی از سازمان‌های اصلی اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به پیش‌بینی وضعیت جهان در سال 2025 پرداخته و اعتراف کرده است آفتاب قدرت آمریکا در جهان رو به افول بوده و تضمینی برای پیروزی دموکراسی به سبک غربی در آینده وجود ندارد
  

یک زندانی سیاسی سابق مالدیو در دور دوم اولین انتخابات ریاست جمهوری دموکراتیک این کشور پیروز شد و بدین ترتیب به حکمرانی قدیمی‌ترین رییس جمهور آسیا در مالدیو پایان داد. در پی این پیروزی طرفداران شادمان این کاندیدا به خیابان‌های مالدیو آمدند و جشن و پایکوبی به راه انداختند.


  
در نظر سنجی ها، سریال روز حسرت به عنوان محبوب ترین سریال ماه رمضان شناخته شد و از آنجا که این محبوبیت گسترده، گروههای سیاسی ایران را با بحران و خطر حذف محبوبیت روبرو کرده است، مؤسسه فضانوردی و هوانوردی کمبریج در انگلیس را بر آن داشت تا با همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و به درخواست رییس مؤسسه بین المللی تحقیقات سل و بیماری های عفونی، چهاردهمین گزارش علمی- تخصصی سالیانه خود را به اکتشاف شباهت های سریال روز حسرت و گروههای سیاسی ایران اختصاص دهد.
ادامه مطلب...

  
به گزارش «شیعه آنلاین»، در همین راستا، شیخ «ضیاء أبو أحمد»، امام جماعت این مسجد با اعلام این خبر گفت: زن یهودی پس از گرویدن به دین اسلام، نام فاطمه را برای خود برگزید.
ادامه مطلب...

  
   مدیر تارنما
ثریای کویر ایران
عجب عدالتی! من از دل می نویسم؛ تو با چشم می خوانی، تازه اگر بخوانی... اگر...
خبر مایه
آمار تارنما

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :17
کل بازدید : 481780
کل یاداشته ها : 103


طراحی توسط Sorayya.ir